Nagy cipőlexikon #1

Annyi féle cipő van manapság, annyi féle megnevezéssel, hogy lassan már az is belekavarodik, aki pedig pontosan tudta eddig mindet. Sokszor láttam már, hgy valaki tűsarkúnak hívott egy sima, vastag sarkú cipőt, de a telitalpú avagy magastalpú cipő is meg szokta kapni, hogy magassarkú. És akkor még nem is említettem az angol elnevezéseket: mi a különbség a pumps és a stiletto között és vajon mi a közös a stiletto-ban és a kitten heel-ben? Ezekre a kérdésekre szeretnék választ adni a cipőlexikonommal, mely remélhetőleg segít majd abban, hogy ne keverjük össze a szezont a fazonnal! :) Mivel rengeteg típus van, több rész is lesz, ebben a részben azok a cipők szerepelnek, melyeket a legtöbben magyarul csak magassarkúaknak hívnak. Minden típushoz mellékeltem egy képet, melyet ráadásul a Shoerazzi oldalról választottam, így a csodás cipellők mellett szebbnél-szebb outfitekben is gyönyörködhetünk!


Ankle strap - Bokapántos cipő, minden olyan cipő ide tartozik, amelyik rendelkezik egy bokát körbefogó pánttal.


Chunky heel - a vastagabb, vaskosabb sarkú cipők tartoznak ide, melyek ezáltal kényelmesebbek, mint tűsarkú társaik. Legegyszerűbben magassarkúaknak hívhatjuk ezeket.


Cone heel - Kúpsarkú cipő, fentről lefelé keskenyedik a sarok. Hátulról nézve leginkább egy fagyistölcsérre hasonlít a cipő. :)


D'Orsay - A cipő oldala vagy oldalai ki vannak vágva, így felfedik a láb ívét.


Kitten heel - Avagy rövid stiletto, ugyanis csak a sarok magasságában különböznek egymástól, mely 5 cm alatti ennél a fajtánál. Illetve még a sarok enyhén görbül.


Open toe - nyitott orrú cipők, melyekből több (3) lábujj is jobban kilátszik.


Peep toe - nyitott orrú cipők, melyekből azonban éppen csak hogy kibukkan egy (vagy két) lábujj.


Platform - Szó szerint emelvényt jelent, ami jól is jellemzi, hiszen megemeli a cipőt. Egyfajta toldás ez, mely jól látszik a cipőknél. Gyakorlatilag bármelyik típusú cipő lehet platformos.


Pumps, court shoes -  A pumps szó egy általános kifejezés manapság a magassarkú cipőkre, holott elvileg ez a megnevezés az alacsonyabb (max. 5 cm) és vastagabb sarkú, "sima", zárt vagy nyitott orrú cipőket takarja.


Sculpted, heel-less: Azok a magassarkú cipők tartoznak ide, amelyeknek hiányzik a sarkuk. :D


Stiletto - nagyon magas és nagyon vékony a sarka ezeknek a cipőknek. Lehet zárt vagy nyitott orrú, ill. szíjas, pántos is. Ezek a tűsarkúak.


T-strap - A szíjak, pántok T betűt formálnak elöl.


Ez lenne tehát az első rész, remélem segíteni fog tájékozódni a cipők világában ez az útmutató! :) Ha lenne kérdésetek vagy kiegészítenétek valamivel a posztot vagy valamelyik típust, írjátok meg nyugodtan!


Melyik a kedvencetek és melyiket viselitek Ti magatok is szívesen? Melyik cipő-ruha páros lett a legjobban eltalálva szerintetek?

12 megjegyzés:

Dii írta...

Hát nem semmi, hogy mindennek tényleg külön neve van :) Ezek közül a megnevezések közül igen keveset ismertem, úgyhogy nagyon hasznos volt a poszt! :)

dotty írta...

nem tudom, hogy lehet járni a sarok nélküli magassarkúban, tuti attól félnék, hogy orra esek! nagyon hasznos bejegyzés, köszi szépen. várom a többi részt is. :)

Réku írta...

Ez igazán hasznos poszt volt!:)

Miss Sziszi írta...

Ez nagyon jó volt ! Sokat tudtam meg, köszi !! Egyszer kipróbálnám a sarok nélküli cipőt. állítólag sokkal kényelmesebb, mint amelyiknek van sarka.
Puszi, Az a Lány

Panka írta...

tényleg hasznos poszt volt, sok újat olvastam benne:D

Anna írta...

Én már ismertem az elnevezéseket, de ettől függetlenül szerintem hasznos kis poszt lett, sajnálom is, hogy nem nekem jutott eszembe, de örülök hogy te megírtad! :)

Elíz írta...

De jó, örülök, hogy hasznosnak találjátok! :)
A sarok nélküli nekem nagyon tetszik, de hogy mennyire lehet kényelmes, hááát :D de szívesen kipróbálnám :)

Megaera írta...

Én nagy cipőmániás vagyok (melyik nő nem? :P), de egy csomó elnevezést nem ismertem, nagyon hasznos volt ez a bejegyzés!

mrs__kovacs írta...

"Sculpted, heel-less: Azok a magassarkú cipők tartoznak ide, amelyeknek hiányzik a sarkuk. :D"
Ezen úgy felröhögtem, hallod, ilyen megfogalmazást :DD
Amúgy jó tudni ezeket, eddig nem minddel voltam tisztában :P

Elíz írta...

:D egyszerűen nem jutott jobb eszembe, a "sarok nélküli cipő" szerintem nem elég ide :P

Elíz írta...

:) Örülök, hogy tetszett!

Thimmyke írta...

Nem semmi kis lexikon... Nekem eddig a tumányom addig terjedt, hogy lapos, magas (tűsaro kés normális) platform. :D A sarok nélküli a legdurvább... :D

Megjegyzés küldése